Adventsconcert Laurentiuskerk Ulvenhout

Het zijn weer de donkere dagen voor kerst en een tijd van bezinning.
De dagen zijn kort en het buitenleven komt nagenoeg tot stilstand.

Rust en reflectie op het verleden, bezinning op de toekomst.

Zo is ook het programma samengesteld.

Na een ingetogen begin met o.m. Die Vesper (L. van Beethoven), Cherubijnenlied (Bortnjansky) en het Pools kerstlied Lulazje Jezuniu (Anonymous), maakt het koor een kleine wereldtoer.

Naast de gangbare werken voor deze periode worden ook spirituals gebracht als Go, tell it on the mountain en Steel away, wat voor enthousiaste reactie zorgde

Het trombonekwartet samengesteld uit muzikanten van de muziekschool de Nieuwe Veste uit Breda maakt de overgang van de ingetogen Advent naar de verlichting van Kerstmis.

Na het spectaculaire Hallelujah van Händel wordt besloten met een fluisterzacht ingezet Stille Nacht.

Naast het gastoptreden van het trombonekwartet wordt er volop genoten van het pianospel van Joep Moonen en de solozang van 1e tenor Henk van der Maaten.
Het geheel staat onder leiding van dirigent Hans de Wit.

Na afloop is er de inmiddels traditionele Glühwein en vindt er een genoeglijk samenzijn plaats achterin de kerk.