Nieuwjaarsbijeenkomst 2019

Zondag 13 januari, 14.00 uur. Bij Zaal Vianden is het een drukte van belang. De laatste gasten zijn binnen en de zaal is redelijk vol. Overal zie je omhelzingen en handen schudden, men wenst elkaar het allerbeste toe voor 2019. Onze chef protocol, René Grimminck, vraagt om stilte en kondigt onze voorzitter aan. Voor de eerste keer in zijn carrière als voorzitter neemt Theo Baert het woord in een nieuwjaarsbijeenkomst. We heffen gezamenlijk het glas en Theo kijkt terug en vooral vooruit. De agenda voor 2019 staat heel vol met geplande concerten en activiteiten.

Na een klein concertje worden nog enkele officiële handelingen verricht. Er is een nieuw lid, Peter de Vries Danil, hij ontvangt de BM koorspeld. Er is een jubilaris. Henk Kuijstermans viert het feit dat hij 25 jaar koorlid is. De versierselen worden hem door onze voorzitter en door de voorzitter van de KNZV afd. Brabant opgespeld. De traditionele benoeming van ‘de Zanger van het Jaar’: deze eer valt dit jaar te beurt aan Jaap Belt. Hij ontvangt het beeld “Euterpe”, met de F sleutel van de bassen. Zijn naam op een bronzen plaatje wordt toegevoegd aan het schild op de lange muur in de repetitiezaal.

Na nog enkele uurtjes babbelen, nakaarten, keren wij voldaan huiswaarts. Het was een gezellige bijeenkomst!