Lenteconcert

Lenteconcert 2026

Op 12 april jl. was ons Lenteconcert. Dit jaar uitgevoerd samen met het Ettens Mannenkoor, uit Etten in de Achterhoek. Dit concert voerden wij uit in de Willibrorduskerk te Teteringen.

Vorig jaar, mei 2025, hebben wij een kleine koorreis gemaakt naar de Achterhoek. Tijdens deze reis hebben wij samen met het Ettens Mannenkoor een concert gegeven in Silvolde, in de voormalige katholieke kerk. Dat was een groot succes en meteen was de afspraak gemaakt dat “Etten” naar Breda zou komen, om ook hier onze vriendschap te tonen.

Het was een groot succes. Het Ettens koor heeft een vernieuwend repertoire. Voor ons was het een openbaring om te zien hoe “Etten” aan de weg timmert en hoe zij werken aan het voortbestaan van hun koor. Want precies zoals ons koor, kampen ook zij met vergrijzing van het ledenbestand. Wij zijn hen dankbaar voor deze wake-up-call, want wij moeten snel aan de bak, willen wij ons koor de komende jaren laten voortbestaan.

Het Ettens Mannenkoor, in de kerk te Teteringen.
Aan de vleugel hun dirigent Nick Moritz.
De soliste is hun pianiste Armanda Ten Brink.