Brouwerskind

De 83-jarige Frans Smits Van Waesberghe was voorbestemd om ooit de leiding over te nemen van de vroegere bierbrouwerij De Drie Hoefijzers in Breda. Maar de kroonprins zou de troon van dit iconische familiebedrijf nooit bestijgen. Zijn opmerkelijke levensverhaal was de basis voor een verdicht koningsdrama in zakformaat.

Tegelijkertijd verhaalde Brouwerskind over andere banden met de brouwerij, zoals het eeuwenoude verbond met de stad Breda, de bijzondere, vaak emotionele betekenis van bier en natuurlijk de verbinding met de vele honderden mensen die soms hun leven aan de brouwerij hebben gewijd. Brouwerskind ging ook over de universele pogingen van kinderen om dichter bij hun ouders te geraken. Zelfs tegen beter weten in.

Ons koor heeft de voorstellingen, uitgevoerd najaar 2019, ondersteund met enkele liederen. Bezoekers zullen zich zeker het “Bier is het leven” herinneren, waarmee de voorstelling begon.

Het is voor het koor een ervaring geweest om deel te nemen aan een hele reeks voorstellingen. Bij elk van de 10 voorstellingen waren ruim 30 zangers aanwezig en lieten hun stemmen horen. Mede door onze medewerking is het project “Brouwerskind”een groot succes geworden. Aanvankelijk waren 8 voorstellingen gepland, later zijn 2 zondagmatinees toegevoegd. Alle voorstellingen waren uitverkocht.