Breda – Zwolle 1-1

Breda-Zwolle: 1-1.                                                                   Hans Veels

Volgens afspraak  is er een tegenbezoek van Zwolle aan Breda georganiseerd. Als locatie werd gekozen voor de St. Laurentiuskerk in het Ginneken, waar BM graag zingt om de goede akoestiek. En, naar goed Bredaas gebruik, een café tegenover de kerk! De diverse commissies gingen aan de slag om er inhoudelijk en organisatorisch een succes van te maken. Lang niet iedereen beseft hoeveel werk daarvoor moet worden verzet en hoeveel stille krachten daarbij worden ingezet om er een representatief geheel van te maken. Wat dat betreft heeft BM voortreffelijk gastheerschap getoond. Ook hier was weinig tijd voor inzingen om de gasten genoeg tijd te bieden, maar ook nu werkte dat goed voor de discipline bij BM.

Hans de Wit en de Muziekcommissie hadden een bijzonder gevarieerd programma uitgezet, te beginnen met het overdonderende “The Creation” van Richter en eindigend met een novum: “Bridge over troubled water” van Simon & Garfunkel. Daartussen oud en modern en van fors tot fluisterzacht.

Het Groot Zwols Mannenkoor o.lv. Hennie Ramaekers koos voor blokjes religieus, opera/operette en musical/lichte muziek. Daaronder ook nummers uit het repertoire van BM, maar met een andere interpretatie. Bij het “Slavenkoor” van Verdi mocht BM zelfs vanaf de zijkant meezingen!

Het publiek werd getrakteerd op twee grote mannenkoren en de applausmeter sloeg vaak maximaal uit. Daarmee was het concert ten einde, maar voor zangers, vrienden en aanhang was er een meer dan gezellige nazit bij Oncle Jean. Enkele kenners van traditionele jazz vielen met hun neus in de boter in de zaal waar “Miss Lulu” optrad en aan drank was geen gebrek. Sommige Zwollenaren moesten echt aangespoord worden in de bus te stappen voor het diner bij Motel Brabant. Ze waren unaniem vol lof over het uitje naar Breda en de geboden gastvrijheid. Ook een groot compliment voor de Concertcie. en de vele ‘wapperende handjes’ die alles tot een succes hebben gemaakt. Zo’n uitwisseling smaakt naar meer!

Voor de leden is er een album op de pagina Reportages