KAM 2018

Kulturele Amateur Manifestatie in het Chassé theater, Breda.

Het was jaren geleden dat wij, het Breda’s Mannenkoor, deelnamen aan de KAM. Destijds had men een negatieve ervaring opgedaan en er was een besluit genomen: “Dit doen we nooit weer!” Het was daarom nog best een klus voor het bestuur om ons voor dit jaar weer aan te melden en voldoende zangers op de been te krijgen, om mee te doen. Gelukkig werden we ingedeeld in de grote zaal, want een optreden in de kleine zaal of foyer zagen we niet zitten. Vlak voor ons was een optreden van een balletschool met kleine kinderen, die hun kunsten ten toon mochten spreiden. Bij onze opkomst kwamen de kindertjes van het toneel af, het was een enigszins vreemd gezicht in het halfduister achter het toneel, van kinderen in balletpakjes die af gingen en oudere heren in smoking en met zwarte mappen onder de arm die opkwamen. Terwijl wij ons opstelden bleef het publiek in opperste verwachting zitten, er gingen maar heel weinig mensen weg. En daar traden wij op, voor een publiek waarvan velen ons (nog) niet kenden en wij oogstten veel succes! We zongen o.a. het bekende Halleluja van Leonard Cohen, wat een groots applaus opleverde! En het lied “Matrosenchor” van Richard Wagner, dat niet geheel vlekkeloos gezongen werd, maar toch veel applaus opleverde omdat het zo’n vrolijk lied is.

Al met al kijken wij terug op een geslaagd evenement, waardoor het Breda’s Mannenkoor hopelijk nog bekender is geworden in Breda. En we beraden ons of we dit het volgend jaar weer willen doen ….

Impressie van het miniconcertje van Koninklijke Zangvereniging Breda’s Mannenkoor tijdens de KAM (Kulturele Amateur Manifestatie) in het Chassé theater te Breda op 16 september 2018. Dirigent Hans de Wit, piano André Telderman