Gevelconcert 2018

Tegen het eind van het zangseizoen 1987-1988 komt voorzitter Hans Talboom met de idee, om naar aanleiding van de gereedgekomen renovatie van de eigen zaal, jaarlijks een Gevelconcert te geven, waarbij in principe iedereen welkom is.

Het voorstel valt in goede aarde en hoewel op de dag zelf de regen met bakken naar beneden komt, wordt het een geslaagd optreden.
Het begin van een nieuwe traditie.

Dit jaar 2018 vindt het Gevelconcert voor de 31e keer plaats en wel in de eigen zaal aan de Haven 7.

Na enkele omzwervingen is dit evenement weer terug op de plaats waar het thuishoort.

De binnenplaats is geheel overdekt en de deuren van de zaal zijn geopend.

Dat is nodig want de opkomst van leden, partners en gasten is overweldigend.

Door de hoge temperaturen is het binnen beter toeven dan buiten.

Het concert wordt geopend met het Hallelujah van Cohen.

De zangers passen nauwelijks op het podium. Na het Beati Mortui volgen The Rose, Matrosenchor en het Concerto Italiano.
Onze dirigent vindt het steeds weer een uitdaging om voor eigen publiek nieuwe werken

ten gehore te brengen. Dit miniconcert wordt afgesloten met de BREDASE MARS.

Na de installatie van Fons van den Broek, Michiel de Jongh en Han Akkermans worden Frans van der Wulp (25 jaar) en Wim Gielen (50 jaar) gehuldigd.

Maarten Suijs treedt af als voorzitter van de Vrienden en ambassadeur Hans Talboom brengt hulde aan zijn collega ambassadeur Maarten.

Deze wordt opgevolgd door Eugène Quadekker.

Uitvoerig wordt er stilgestaan bij 10 jaar dirigentschap van Hans de Wit.

Zeer verrast belt hij zijn vrouw Marjolein om in allerijl vanuit Zoetermeer naar Haven 7 te komen om aanwezig te zijn bij de huldiging.

Simon Keep heeft voor deze gelegenheid een geweldig leuke video gemaakt.

Een waardig slot van een zeer bijzondere middag.