Najaarsconcert in Ulvenhout

Ons najaarsconcert op zaterdag 22 oktober 2022 bevatte klassieke werken van o.a. Mozart, Gounod, Händel en moderne werken van o.a. McCartney en Cohen. We zongen tot slot een in Oekraïne overbekend lied, Prayer for Ukraine, en kregen daarbij gezelschap van twee solistes uit Oekraïne, Tetiana Yefimenko en Yulia Postavnichaya. Het gebombardeerde theater in Charkov bood hun geen mogelijkheid meer hun werk aldaar te doen. Wij waren blij ze bij ons te verwelkomen en zo ook onze betrokkenheid te tonen met het Oekraïense volk.

Bijzonder aan deze uitvoering was dat we samen met Tetiana en Yulia a-capella hebben gezongen. Daarnaast was de uitvoering voor zowel koor als solisten best wel spannend omdat door praktische omstandigheden het pas een klein uurtje van tevoren mogelijk was om dit werk samen te repeteren.