Najaarsconcert 2021 in de Laurentiuskerk in Ulvenhout

20 maanden heeft het geduurd voor het koor zijn klanken weer aan de wereld kon laten horen. Eindelijk was het zo ver. Een periode van niet repeteren, in een andere ruimte repeteren met in achtneming van onderlinge afstand en niet optreden hopen we hiermee te hebben afgesloten.

Zaterdag 30 oktober 2021 verzamelen zich ca. 80 zangers om 18.30 uur in de Laurentiuskerk in Ulvenhout. Ze zijn warempel zenuwachtig. Als de bezoekers binnendruppelen zijn ook de gastvrouwen bij de ingang zenuwachtig. QR codes worden gecontroleerd en alle bezoekersnamen moeten worden genoteerd. Dat voor het geval dat….Het bestuur blijft nog even zenuwachtig tot donderdag 4 november in afwachting van eventuele berichten over besmettingen.

Het concert begint om 20.00 uur met een altijd mooie inzinger Mno Gaja Ljeta. Daarna volgen klassiekers als The Creation van Richter en Lacrimosa van Mozart maar ook enigzins modernere nummers als Halleluja van Cohen en Bridge over troubled water van P. Simon. Een vol programma met in totaal 16 nummers. Halverwege het concert worden we getracteerd op een optreden van Monique Heideman op cello begeleid door onze vaste pianist André Telderman. Tegen het einde van het concert gebeurt dat nog eens nu met een muziekstuk dat totaal anders van structuur en klank is en de sfeer oproept van de Zuid Amerikaanse Pampa’s. De cello vormde tevens een waardevolle aanvulling bij het gezongen nummer van Sting, Fragile.

Het slot van het concert wordt ingeleid door een heuse doedelzakspeler en afgesloten met het lied Mull of Kintyre van Paul McCartney.

Duidelijk opgewonden zangers en dirigent, blij dat ze weer het podium op mogen, brachten een prima concert ten gehore dat ook nog eens zeer goed bezocht werd, ca 350 bezoekers. De terloops gepeilde meningen over de kwaliteit van het gebrachte waren unaniem: een prima concert.

Volgende concert waarop we ons evenzeer verheugen is op 12 december a.s. een Advent/Kerstconcert in de Sacramentskerk. Duimen dat Corona geen roet in het eten gooit!