Nieuwjaarsreceptie gemeente Breda in de Grote Kerk

Eerste optreden van het Breda’s Mannenkoor in 2015.

De gemeenteraad biedt de inwoners van Breda de kans om elkaar een mooi 2015 te wensen.

Een unieke kans om Breda te laten weten dat BM 150 jaar bestaat.

Afgesproken wordt dat het koor een enkele flashmob ten gehore zal brengen.

Om zo onopvallend mogelijk te kunnen opereren wordt de smoking thuisgelaten en doet de voorzitter de suggestie om ten behoeve van de eenheid allemaal iets wits aan bovenkleding aan te doen.

Op een teken van de dirigent komen uit verschillende hoeken van de kerk onder het zingen van “Ja wij zijn jarig” en borden met zich meedragend met de tekst “BREDA’S MANNENKOOR 15O JAAR’ de zangers naar de dirigerende Hans de Wit toegelopen.

De aanwezigen zijn zeer verrast en reageren enthousiast.

Dit doet onze dirigent besluiten om Quattro Cavai en Tebe Poem aan ons optreden toe te voegen.

En natuurlijk mag en kan het Bredase Volkslied op deze bijeenkomst en op deze unieke Bredase locatie niet ontbreken.

De Paarse Heide wordt uit volle borst en onder luid applaus door de aanwezigen meegezongen.