VÓLkoren Middelburg

Het VÓLkorenfestival, Eerste Pinksterdag, 5 juni 2022.

Om 9.15 uur vertrok de heel volle dubbeldekkersbus vanaf het Schoolakkerplein. De weersverwachting was niet goed. Voorspeld was code geel. Om 10.30 uur arriveerden we op de Loskade in Middelburg. Op naar het Adbijplein, voor het inzingen. Onder leiding van plaatsvervangend dirigent Michiel Geerts en ook vervangend pianist Martin van Broekhoven begonnen we aan het avontuur.

Al meteen tijdens het inzingen verraste Michiel ons met de speciale wijze waarop we dit deden. Met een gevoel dat het zeker moest gaan lukken begaven we ons naar de plaats van het eerste optreden: de Koorkerk.

Toen we daar begonnen was het al aardig druk in de kerk, maar tijdens ons optreden liep het snel heel vol. Zo vol dat men achteraan moest blijven staan. Uiteraard was er een applaus na elk nummer, maar toen de gastvrouw van het festival ons na dit optreden wilde afkondigen, stond het publiek en masse op en er volgde een minutenlang applaus. Met een opgetogen gevoel verlieten we de koorkerk.

Om 13.30 uur begon ons tweede concert op het Abdijplein. Wij stonden op het podium onder een overkapping, maar het publiek zat in de lichte regen. Desondanks waren vrijwel alle stoelen bezet en werden we toch ruim beloond door een enthousiast publiek.

Wij kunnen terugzien op een geslaagd evenement. En gelukkig zitten weersvoorspellers er nog al eens naast, in Middelburg was het zeker geen code geel.

Fons Dickens.

Met dank aan Piet Dekkers de volgende compilatie: