Concert in de Sint-Janskerk te Mechelen

Zondag 30 april, dagje Mechelen
Grote drukte bij het Paradijs in Oosterhout! Zijn alle koorleden massaal gaan hemelen? Natuurlijk niet, we gaan “op concert” in België. We zingen in de Sint-Janskerk in Mechelen.
Een voorspoedige reis per bus brengt ons bij een voormalig Groot Seminarie waar we ontvangen worden met koffie en vlaai. Er is daarna een rondleiding in groepen door de stad. Prachtig!
Na het inzingen staan we buiten de kerk in gelid klaar om zeer gedisciplineerd de kerk te betreden als er plots een bruidspaartje langsloopt. Spontaan zetten we ons “Hoera, hoera, hoera, zij leven lang” in en maken zo hun trouwdag nog iets meer bijzonder.
Het concert is een succes, getuige het langdurige applaus voor de organist van de st Jan, onze solisten, dirigent, begeleider en uiteraard de zangers.
Het uitstapje is daarmee niet voorbij. We gaan nogmaals naar het Paradijs, schuiven daar met onze 160 aan bij de reeds aanwezige gasten en genieten van het vele lekkers dat in grote verscheidenheid voorhanden is. Daarmee komt een eind aan een mooie en zonnige dag. Maandag weer repetitie, op naar het volgende optreden.

Aankondiging en interview met onze voorzitter Theo Baert op Klassiek-Centraal.be