Begijnhofconcert

INTIEM BEGIJNHOFCONCERT

“Net als de zon…

…straalde ook het jubilerend mannenkoor (150 jaar)”. Dit staat te lezen op de site van de Stichting Begijnhof Breda, de stichting die zich inspant voor het behoud van ons ‘religieus, historisch en cultureel erfgoed’ (na te lezen op www.begijnhofbreda.nl). In dit kader vond op 14 juni jl. het 5e , en zeer geslaagde, Begijnhofconcert plaats. Behalve onze eigen tenorsolist Henk van der Maaten trad de sopraan Maartje Kleemans op. Zij zong onder o.a. Convien Partir van Donizetti en het bekende Viljalied van Léhar. Maartje was oorspronkelijk door John van Dongen uitgenodigd om met het ‘Octopussy Dubbelkwartet’ te zingen (dat bij gelegenheid uit BM zangers wordt samengesteld). Daarbij bleek wat zij in haar mars heeft en John hoefde daarom niet lang na te denken om haar voor het Begijnhofconcert ‘te strikken’. Het concert werd door 275 mensen bezocht. Onder de eregasten waren aanwezig Generaal-majoor Vleugels, commandant NLDA/KMA (en ‘BM Kasteelheer’) met zijn echtgenote, de beide oud-burgemeesters van Breda (en oud-beschermheren van BM) Van der Velden en Rutten en VVV-directeur Marlice Dreessen.