BM | Mannen-onder-elkaar

Beste zangvrienden,

Verbluft was ik toen ik het nieuwe hoofdstuk van Pedro Kneepkens’ geschiedschrijving van ons koor met als titel “Mannen-onder -elkaar onder ogen kreeg” !!

Even ter herinnering: Reeds in april 2021, het was midden in de barre coronatijden en de tweede lockdown was nog niet voorbij, toen in ieders brievenbus de eerste bundeling van Pedro’s schrijverij viel.

Titel : Vlieg, gedachte.

Wat een prachtig boekwerkje was dat…..!

Het was informatief, beeldend en voorzien van afwisselend historisch en actueel fotomateriaal. Unieke wetenswaardigheden wisselden elkaar af met portretten van eerbiedwaardige voorzitters, vreemde repetitielocaties en met lauwerkransen omgeven optredens in o.a. Antwerpen, Bruxelles, Cork  en Wroclaw. Illustere dirigenten passeerden de revue….

Ons koor bestaat sinds 1865, heeft een geweldig verleden waar geen enkel ander koor in het land zich op kan voorstaan. Pedro met zijn talent tot helder schrijven, zijn historisch besef, zijn vermogen alles tot in de finesses uit te pluizen rijgt het ene boeiende hoofdstuk aan het andere.   “Vlieg, gedachte” moet ook wel zijn persoonlijk motto zijn….

Ik raad jullie aan dit nieuwe pareltje aan zijn palmares “Mannen-onder-elkaar” niet achteloos weg te klikken met de gedachte: “dat lees ik volgende week wel”, maar meteen de geschiedenis in te duiken van de BM-“gezelligheid”, het schuimend bier, de kameraadschappelijke mannensfeer van ons koor door de jaren heen.

En dan….. gek genoeg, lees je dat in al die 167 zangjaren, er altijd vrouwen zijn geweest die in BM een rol hebben gespeeld. Vrouwen?….ja, vrouwen…..! En niet alleen Sonja en Felice……maar ook Betty en Desiree

Ja…..nu word je wel nieuwsgierig…….!

Lees dan nu ook dit nieuwe hoofdstuk van onze “kronieker van BM” Pedro en laat het vooral ook lezen aan je vrouw of vriendin …..

Zij zal zich verbazen!