BM Stap en Hap wandeling

“Woensdag, wandeldag” is al jarenlang het credo voor de leden van de BM wandelgroep. Deze groep bestaat uit 5 leden want meer passen er niet in één auto. Op onze wandeldag ‘stappen’ we ‘s morgens door één van de prachtige wandelgebieden in de regio, gevolgd door ‘happen’ in een eetgelegenheid in het betreffende gebied.

Aangestoken door ons wandelenthousiasme vroeg onze voorzitter Theo twee jaar geleden om eens mee mogen lopen. Hij stelde voor om van wandelen een jaarlijkse kooractiviteit te maken. Zo gezegd, zo gedaan!

De eerste koorwandeling die we organiseerden was op woensdag 11 mei 2022. Dit was een route van 7,5 km met als start- en eindpunt restaurant de Boschwachter in het Mastbos. Het jaar daarop was de koorwandeling op zondag 10 mei 2023 met 2 routes naar keuze:  5 of 8 km met als start- en eindpunt het gebouw van de Atletiekvereniging Sprint in Breda.

Dit jaar hebben we met een hele enthousiaste groep op 8 mei vanuit de Menmoerhoeve een heel afwisselende en af en toe zelfs wat spannende route van ruim 8,5 km gelopen. Deze wandeling werd in een bijzondere ambiance afgesloten met een heerlijk en rijk gevarieerd lunchbuffet.

Van genoemde koorwandelingen zijn fotoreportages gemaakt. Van de laatste wandeling zijn de foto’s gebruikt voor een video-impressie die kan worden bekeken door te klikken op bijgevoegde link. Deze impressie is niet alleen bedoeld als terugblik op een heel geslaagde wandeling maar ook als lekkermakertje voor de geplande koorwandeling volgend jaar, ons  jubileumjaar. Ons plan is om op woensdag 7 mei 2025 bijeen te  komen voor een wandeling en lunch in Ulvenhout bij een ‘op netten stand gelegen’ restaurant ‘de Fazant’.

Reserveer die datum!

BM wandelgroep