Zang schept kunst en kunst schept zang!

Een jaar geleden ontstond het idee om eens te onderzoeken of er misschien ook kunstenaars schuilgaan onder de leden van het Breda’s Mannenkoor en of hun partners. Het resultaat daarvan was: een flink aantal schilders, een drietal beeldhouwers en één fotografe. Op de vervolgvraag of men interesse had om een keer expliciet aandacht te geven aan het door hen gemaakte werk, in de vorm van een expositie, werd positief gereageerd.

Zo kwam er een unieke expositie in de Nieuwe Veste tot stand, met zeer gevarieerde kunstuitingen van hoogstaande kwaliteit. De ruimtes en muren werden gevuld met boeiende en inspirerende schilderijen, foto’s en beeldhouwwerken.

Op 9 maart opende Dré Dekkers, de initiator, de expositie. Natuurlijk gevolgd door een muzikale bijdrage van het koor.

Het was een succesvolle tentoonstelling. Op vrijdag de 13e april was het alweer voorbij. Dankzij foto’s en video kunnen we zeggen ‘gelukkig hebben we de beelden nog’.

Als eerbetoon aan de initiator en de betrokken kunstenaars hebben wij een filmimpressie van de expositie samengesteld. Van de bijzondere bezoekers die af en toe in beeld verschijnen willen we graag benadrukken dat elke gelijkenis met bestaande personen op louter toeval berust.

Wim Stoffers en Simon Keep