Bijzonder Kerstnachtconcert in Grote Kerk van Breda

BREDA – De bomvolle Grote Kerk van Breda beleefde een bijzonder Kerstnachtconcert met het Breda’s Mannenkoor en mandolineorkest Estrellita.

Beurtelings stonden koordirigent Hans de Wit en orkestdirigent Benny Ludemann op de bok voor een bijzonder gevarieerd muziekprogramma. De intieme klanken van Nederlands grootste mandolineorkest met 57 leden kwamen in de grote ruimte uitstekend tot hun recht. Voor het 100-koppige mannenkoor was deze samenwerking ook een bijzondere beleving. Naast bekende werken voor Kerstmis werden klassieke nummers vertolkt, maar ook een medley van Elvis Presley. Koorlid Paul van Driessche had deze keer zijn Kerstverhaal toepasselijk gelokaliseerd in het Mastbos. Bijzonder waren ook de intermezzo’s van een mannelijke sopraan, Bram de Pauw. Helder en ijl vertolkte de solist het Ave Maria van Bach/ Gounod en het Laudate Dominum van Mozart in de grote ruimte.

Voor alle bezoekers en deelnemers was dit concert een opsteker om in een wereld vol dreiging en geweld te zoeken naar vrede en verbroedering en met een warm gevoel de regen buiten te trotseren.